oskucity

osku

oskucity

osku

توقف در اسکو

تبریز را یکسره به اسکو می رسانیم. البته در میان زیبایی های طبیعی و همچنین باغات زیبای انگور. باغات انگور یکی از ویژگی های شهر اسکو است که می تواند هم نگاه ما را شیرین کند و هم کام ما را.

پیش از رسیدن به روستای «گونبرف» می خواهیم در کوچه پس کوچه های اسکو قدم بزنیم. مسجد جامع اسکو می تواند یکی از انتخاب های ما باشد. دیدار از تپه میدان اسکو را هم باید در فهرست خودمان قرار دهیم. دریاچه ارومیه هم فاصله کمی با اسکو دارد. می توانید تنی به آب شور در حال خشکیدنش بزنید. به یاد لجن هایی که روزگاری درد از بدن مسافران می گرفت.

راستی تا فراموش نکرده ایم سری هم به چاپخانه های اسکو بزنیم. چاپ باتیک یکی از انواع چاپ های سنتی است که اسکو در آذربایجان شرقی تنها شهر ایرانی است که هنوز کارگاه های چاپ باتیک در آن فعال هستند. چاپ باتیک در شهرستان اسکو روی پارچه های ابریشم انجام و از نقش و نگارهای سنتی و رنگ های سرد در آن استفاده می شود. روش کار هم به این صورت است که موم را روی قسمت های مورد نظر می ریزند و بعد قسمت های دیگر را رنگ می کنند. بنابراین روسری های زیبایی می توانید از اسکو به عنوان سوغات ببرید، روسری هایی که در شهرهای دیگر پیدا نمی کنید. مردم اسکو به این روسری ها «کلاقه ای» می گویند. البته روسری های طرح دار تنها سوغاتی این شهر نیست. علاوه بر آن اسکو خشکبار، لبنیات و شیره انگور خیلی خوبی هم دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.